14:06 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان انرژی اتمی

بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
میزان تشعشعات رادیویی منطقه شما چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در صورتی که درباره میزان تشعشعات رادیویی منطقه‌ خود نگران هستید، می‌توانید از طریق رگولاتوری آن را اندازه‌گیری کرده و اگر با تشعشعاتی بیش از حد استاندارد مواجه شدید، این موضوع را در سامانه ثبت شکایت اعلام کنید.
وضعیت پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری
پایگاه خبری راد: با وجود چانه زنی‌های بسیاری که بین دولت و مجلس در رابطه با پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری وجود داشت در نهایت دولت ملزم به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به طور یکسان بین تمامی حقوق‌بگیران به اضافه افزایش 10 درصدی آن است. این در حالی است که دولت با این روند موافقتی نداشت و اعلام کرده بود که اگر قرار بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی باشد توان مالی افزایش بیش از پنج درصد را نخواهد داشت.
امسال اینترنت گران نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد قیمت اینترنت هم در حوزه اینترنت ثابت و هم موبایل افزایش پیدا نکند.
حقوق کارکنان و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
گزینه‌ای دیگر برای رو شدن فیش‌های حقوقی
پایگاه خبری راد: بعد از تکلیف دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای ثبت اطلاعات مربوط به حقوق کارکنان در سامانه "حقوق و دستمزد" این بار با الزام قانون بودجه کلیه دستگاه‌های اجرایی باید تمامی اطلاعات مربوط به پرداختی کارکنان را در اختیار خزانه قرار دهند.
حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با افزایش حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان حقوق کارکنان دولت مخالفت کرده و مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
درمان بیماران سرطانی شتاب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: دستگاه شتابدهنده خطی پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان و در قالب یک طرح کلان ملی برای تسریع در درمان بیماران سرطانی در کشور تولید شد.
حداکثر پاداش پایان خدمت در سال ۹۸، معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا تعیین شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای تعیین پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت که این مبلغ حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال خواهد بود.
فرار از برملا شدن وضعیت فیش‌های حقوقی
پایگاه خبری راد: با وجود الزام قانون برای اعلام فیش‌های حقوقی در سامانه ثبت "حقوق و دستمزد"، ظاهرا مدیران سازمان‌ها هنوز تمایل چندانی برای ورود به این موضوع و شفاف‌سازی وضعیت پرداخت‌های خود ندارند و تعداد محدودی در این باره اقدام کرده‌اند.
حرف و حدیثی که برای "روشن و شهریار" در مازندران به راه افتاد
پایگاه خبری راد: چندی پیش خبر تولید رقم های جدیدی از برنج که کیفیت طارم و کمیت برنج های پر محصول را داشته است شگفتی بسیاری از محافل علمی داخلی و خارجی را به همراه داشت، اما پس از مدتی گمانه هایی مبنی بر تراریخته بودن این ارقام بر سر زبان ها افتاد.
آخرین وضعیت ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد/ ۲۲۶۳ دستگاه نیامدند
پایگاه خبری راد: آنطور که رئیس سازمان اداری و استخدامی در رابطه با آخرین وضعیت ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان گزارشی را اعلام کرده، با وجود اینکه باید ۳۹۴۶ دستگاه اطلاعات خود را در سامانه حقوق و دستمزد ثبت کنند، تاکنون بیش از ۲۲۰۰ دستگاه در این رابطه وارد نشده‌اند. در این بین گله‌هایی هم نسبت به کم کاری قوه‌های مقننه و قضائیه مطرح شد.
پرونده‌های تمام و نیمه‌تمام وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو به‌عنوان متولی تامین آب‌وبرق مردم طی ۴۰ سالی که از شروع انقلاب اسلامی می‌گذرد، علی‌رغم تنش‌ها، کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها توانسته کارنامه نسبتا خوبی از خود بر جای بگذارد اما واضح است که مشکلات بسیاری هنوز در این عرصه وجود دارد و برای حل کامل آن‌ها باید اقدامات بیش‌تری صورت بگیرد.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
داروی سرطان پروستات ساخت محققان کشور در مرحله تولید پیش‌صنعتی
پایگاه خبری راد: محققان مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور موفق به تولید داروی لوتیشیوم و استفاده از آن در درمان سرطان پروستات مقاوم به درمان شدند.